If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Колеги днес бях усилил музиката в колата alfa 156 2.0 и съм тръгнал с дръпната ръчна и така карах 50 метра с поне 60 км/ч до като видя че ми свети нещо на таблото.
Та въпроса ми е какви могат да са последствията от тази моя малоумна грешка?
Татко Раза_26 да си направи труда да прочете това мнение.
Колеги днес бях усилил музиката в колата alfa 156 2.0 и съм тръгнал с дръпната ръчна и така карах 50 метра с поне 60 км/ч до като видя че ми свети нещо на таблото.
Та въпроса ми е какви могат да са последствията от тази моя малоумна грешка?
Колега иди си оправи ръчната, щото няма как как при изправна ръчна да тръгнеш нормално освен ако не си се дърпал с некой гоуф, най-малкото при смяна на скоростите ще усетиш че нещо не е тамън.Или не си усещаш колата или не ти работи коректно ръчната щото и без въжета да дръпнеш лоста ще ти светне лампичката за спирачките.Както и да е било, за 50 метра нищо не е станало.Ако за 50-е метра според някои си изпекъл накладките какво ли ще е ако слизаш само на спирачки 5 км през Шипченския или Рижкия проход.Което ми дава идея за бизнес - да отворя пункт за смяна на накладки след всеки баир.Т.е. нанадолнище.
По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
Колкото и налудничаво да звучи се изпича ако натискаш редовно по продължителен наклон спирачките, затова има нещо наречено дауншифтинг или минаване на по-ниска скорост и използваш моторната спирачка. Изпичане не значи тотално прецакване на накладките, значи аз не мога да го обясня научно, но се образува 1 слой отгоре на накладката, който прави по-кофти контакта между диска и накладката. За пример давам слизане от Витоша от Тихия кът с натискане на спирачките и след спиране долу около колата миришеше на феродо леко и се усещаше, че не спира както преди (за да не кажете, че са някакви ментета и накладките и дисковете са Брембо). Сега за 60 метра и за 100 дори няма какво да стане толкова, но ако говорим за дълго спускане по байр с често натискане на спирачките после да не се чудите защо не може да спрете на някой светофар долу ...
Всяка накладка си има работен температурен режим. Това означава температурен интервал в който се гарантира някакъв коефициент на триене. Когато температурата излезе от въпросните граници, коефициентът на триене пада а с това пада и ефективността на спирачките.
Поради това е нормално прегряли спирачки да спират по-лошо. Това не се дължи непременно на необратими промени по структурата им, като изпекло феродо.
Аз се чудя ей така просто?
Колите с автомат как ползват двигателя за моторна спирачка? На тези аФтомобили специални ли са накладките или след всяко спускане и преход сменят накладки?
-----------
Пай сеее ...
Две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост, и аз не съм сигурен за Вселената.
Аз се чудя ей така просто?
Колите с автомат как ползват двигателя за моторна спирачка? На тези аФтомобили специални ли са накладките или след всяко спускане и преход сменят накладки?
-----------
Пай сеее ...
Тук леко се изложи. Автоматикът си преминава на по-ниска предавка и си спира с двигателя, ако не натискаш спирачка, а само отнемеш газ. Поведението зависи от конкретния "автомат", но двигателя си е "зацепен" до натискане на спирачка.
Карах една зафира автомат. На спускане на един проход след известно време спускане на скорост минаваше на неутрална.
Може автомата да е бил развален,но това беше поведението на колата?
-----------
Пай сеее ...
Две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост, и аз не съм сигурен за Вселената.
Въпросния автомат никога не пуска колата на свободна до момента на преминаване от 3-та към 2-ра, или около 35-40км/ч. Само тогава ще освободи и колата ще започне да се движи по инерция. Над тази скорост при всички предавки винаги е зацепена скоростната кутия, без значение дали си на ППХ или си натиснал и спирачката. Ще си прави даушифт от 6-та до 3-та без да се замисли.
Сега има разни условия като хлъзгав път и т.н., ама тези "извънредни" ситуации не ги коментирам.
Нищо им няма на накладките от прегряване. Моите на едно спускане ги бях загрял до степен да пушат и 4-те и колата едва спираше и при напълно натиснат педал. След като изстинаха, спирачките си заработиха нормално.
По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
Comment